- Arbeiderpartiet lytter til mannen og kvinnen i gata

- Også i arbeidet med nytt partiprogram lever Arbeiderpartiet opp til slagordet "Alle skal med". Programmet har blitt til ved at partilag og medlemmer sammen med organisasjoner, fagbevegelse, næringsliv og mannen og kvinnen i gata har sagt hva de mener er viktig, sier landsmøtedelegat Jane Brøther fra Sør-Odal i Hedmark.

Jane Brøther. Foto: Bjørn Jarle Røberg-Larsen

Brøther mener Høyre og Frp har all grunn til å frykte kraften i Arbeiderpartiets valgkampkraft i månedene fram mot stortingsvalget.

- Arbeiderpartiets tillitsvalgte og sympatisører gjør en formidabel innsats i valgkampen. Det er ikke for ingenting at de blå skjelver i buksene når vi tar på oss de røde t-skjortene, sier Brøther.

Overbevist om valgseier

Hun er overbevist om at Arbeiderpartiet vinner valget i september, men seieren kommer ikke av seg selv.

- Ingen banker på flere dører enn oss. Ingen har flere stands enn oss. Ingen treffer så mange velgere som oss. Og ingen står så støtt ideologisk som oss, slår Brøther fast.

- La oss sette ny rekord i valgkampaktiviteter fram til valgdagen, oppfordret hun landsmøtet.

- Vis velgerne at det er vi som er partiet for folk flest - eller for lest folk, som jeg pleier å si. Flest folk vil ha et parti som bekjemper arbeidsledigheten, som er mot privatisering og for fellesskapsløsninger, mener hun.

- Stem noe annet!

Og til velgere som ønsker en annen politikk, er Jane Brøthers oppfordring tydelig og klar.

- De som ønsker en politikk der enhver er sin egen lykkes smed, og der fokuset og drivkraften er privat berikelse, de får stemme noe annet enn Arbeiderpartiet, mener hun.

- Vi går til valg på den røde resepten, som vi vet fungerer, fastslår hun.

Se hele jane Brøthers landsmøteinnlegg her!