80 nye medlemmer i Hedmark Arbeiderparti

- Dersom medlemsveksten resten av året fortsetter på samme måten, blir 2018 et rekordår, sier fylkessekretær Bjørn Jarle Røberg-Larsen. Han konstaterer at Hedmark Arbeiderparti allerede har passert 80 nye medlemmer hittil i år.

Høy medlemsvekst i Hedmark Arbeiderparti

Arbeiderpartiet opplever økt pågang fra folk som vil melde seg inn i partiet over hele landet. Også i Hedmark er det mange nye medlemmer.

- Vi er på over det dobbelte av et normalt år. I 2017 hadde vi sterk innmelding første halvår, særlig på grunn av en lokal skolesak i Stange der lokalbefolkningen så verdien av å engasjere seg i Arbeiderpartiet. I år har vi ikke en tilsvarende sak, men likevel svært høy pågang fra nye medlemmer, slår fylkessekretæren fast.

- Kan bli rekordår

Medlemsveksten er så høy at Røberg-Larsen tror 2018 kan bli et nytt rekordår. - Ja, hvis medlemsveksten holder seg på samme nivå som nå resten av året, blir dette et rekordår. I 2017 endte vi med 335 nye medlemmer for hele året, som var nest best blant alle Arbeiderpartiets fylkeslag. Men i år kan det altså bli enda bedre, sier Røberg-Larsen.

Mange av de som melder seg inn, oppgir at de mener tida er inne for å støtte opp om Arbeiderpartiets verdigrunnlag. - Kamp mot økende forskjeller, for rettferdig fordeling og et samfunn der alle blir sett og satt pris på, er viktig for mange av de nye medlemmene. De sier rett ut at de opplever regjeringens politikk som en trussel mot de verdiene i Norge de er glade i og stolte av, sier fylkessekretæren.

Vil du også melde deg inn i Arbeiderpartiet? Send en epost til hedmark@arbeiderpartiet.no med følgende opplysninger, så ordner vi det raskt for deg:

Fullt navn, gateadresse, postnummer/poststed, fødselsdato og mobiltelefonnummer. Du får normalt en bekreftelse på epost fra oss samme virkedag om at innmeldingen din er mottatt.