Går fra Krf til Arbeiderpartiet

I flere år satt Gisle Brubakken (41) i styret for Stange Krf. Nå har han flyttet til Elverum, og meldt seg inn i Arbeiderpartiet. - Det er viktig å mobilisere for å ta vare på velferdsstaten, sier Brubakken.

Gisle Brubakken

FRA KRF TIL AP: Gisle Brubakken har forlatt Krf og gått inn i Arbeiderpartiet. Foto: Privat

Brubakken gikk ut av Krf under den andre perioden med Bondevik-regjering. Men det er først nå han går inn i Arbeiderpartiet.

- Norge trenger et skifte

- Vi må stille opp for hverandre i dette landet. Høyresidens kjør på skattekutt til de som har mest i samfunnet, tar Norge i feil retning. Jeg syns det er leit å se at mitt tidligere parti har støttet Høyre og Frp i fire år. Norge trenger et skifte, sier Brubakken.

Han har nå meldt seg inn i Arbeiderpartiet og vil hjelpe til i innspurten. - Jeg skal delta på stand i Elverum siste lørdag i valgkampen. Nå gjelder det å mobilisere folk til å møte opp og stemme for ny regjering og ny politikk, slår han fast.

- Vi må stille opp for hverandre

Brubakken har medfødt ryggmargsbrokk, og sitter i rullestol. Han mener det er viktig å slå ring om velferdssamfunnet i Norge.

- Vi må som sagt stille opp for hverandre i dette landet. Arbeiderpartiets slagord "Alle skal med" er et slagord om å ta vare på det beste ved Norge. At vi tar vare på hverandre og inkluderer hverandre uavhengig av lommebok, funksjonshemming, kjønn eller bosted er en verdi vi må ta vare på, sier det nye Ap-medlemmet.

Brubakken har tro på at valget skal gå riktig vei. - Det er tett på meningsmålingene. Men Arbeiderpartiet har den beste politikken og den beste statsministerkandidaten. Og her i Hedmark står kampen om sistemandatet mellom Fremskrittspartiet og Arbeiderpartiet. Den kampen må vi vinne, sier Brubakken.