Hedmark Ap med landets nest høyeste medlemsvekst

Hedmark er Arbeiderpartiets nest beste fylke målt i nyvervede medlemmer hittil i 2017. - Kun Oslo Ap har flere nye medlemmer i 2017 enn det Hedmark Ap har, fastslår fylkessekretær Bjørn Jarle Røberg-Larsen.

Mange nye medlemmer i Hedmark Arbeiderparti

MANGE NYE MEDLEMMER: Hedmark er Arbeiderpartiets nest beste fylke målt i nye medlemmer hittil i 2017. Foto: Bjørn Jarle Røberg-Larsen

Tallene fremgår av en ny medlemsoversikt fra Arbeiderpartiets medlemsavdeling på Youngstorget.

I oversikten er det kun Oslo Ap som har flere nye medlemmer hittil i 2017 enn det Hedmark Arbeiderparti har. - Verving av nye medlemmer var et av målene våre for valgkampen, og noe vi har jobbet systematisk med. Vi utarbeidet blant annet en egen vervestrategi før valgkampen, og har hatt fokus på å få med nye folk i partiet i hele år, sier Røberg-Larsen.

- Det er nye Ap-medlemmer i nesten alle kommuner i Hedmark i år. Størst vekst har Stange Arbeiderparti, med mer enn 100 nye medlemmer hittil i 2017. Også mange andre kommuner har fått mange nye medlemmer, og dette lover godt både for partiarbeidet og for jobbingen fram mot lokalvalgene i 2019, mener fylkessekretæren.

Hittil i år er det totalt 341 nye Ap-medlemmer i Hedmark.

Vil du også melde deg inn i Arbeiderpartiet? Send en epost til hedmark@arbeiderpartiet.no med følgende opplysninger, så ordner vi det raskt for deg:

Fullt navn, gateadresse, postnummer/poststed, fødselsdato og mobiltelefonnummer. Du får normalt en bekreftelse på epost fra oss samme virkedag om at innmeldingen din er mottatt.