Jonas Gahr Støre til Hedmark 1. mai

I valgår holder Arbeiderpartiets leder hovedtalen på Youngstorget 1. mai. I mellomvalgår pleier Ap-lederen å være i Bergen, Trondheim eller en av de andre store byene. – I år tilbringer han dagen i Hedmark, sier Bjørn Jarle Røberg-Larsen, Arbeiderpartiets fylkessekretær i Hedmark.

Jonas Gahr Støre. Foto: Arbeiderpartiet

TIL HEDMARK: Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre tilbringer årets 1. mai-feiring i Hedmark. Foto: Arbeiderpartiet

Jonas Gahr Støre skal tilbringe hele dagen i Hedmark, og kommer til å besøke kommunene Trysil, Elverum, Hamar og Stange.

Frokost på Tørberget Samfunnshus

Første stoppested er på morgenarrangementet på samfunnshuset i Tørberget. Dit kommer partilederen like før klokka 10. - Jonas og Arbeiderpartiet er opptatt av at ”by og land, hand i hand” skal være langt mer enn et slagord. Det skal være en kraft som gjennomsyrer politikken vår. Det å bo på et lite sted i Hedmark er likestilt med å bo i en stor by, og Arbeiderpartiet er opptatt av folks hverdag der folk bor, sier Røberg-Larsen.

- Jonas gleder seg derfor til å starte dagen i Trysil og møte folk som bor i en distriktskommune i Hedmark. Han er opptatt av ulvepolitikken og rovdyrspørsmål, og representerte selv Arbeiderpartiet i forhandlingene om forrige ulveforlik i Stortinget, sier fylkessekretæren.

Fra Tørberget går turen videre til Elverum. - Planen er at Jonas skal delta i 1. mai-toget i Elverum som starter klokka 12 fra rådhuset. Umiddelbart deretter holder han hovedtalen på årets 1. mai-arrangement i Festsalen i rådhuset, forteller Røberg-Larsen.

Både i Trysil og i Elverum er det lagt opp til at folk som møter opp skal kunne få en prat med partilederen. - Jonas kommer til Hedmark for å tale, men også for å samtale. Det er viktig for ham å få en personlig prat med folk i Hedmark og få mulighet til å lytte til hva de er opptatt av, slår Røberg-Larsen fast.

Hamar torg og Tangen samfunnshus

Etter talen i Elverum, går turen videre til Hamar. - I Hamar skal Jonas delta i 1. mai-toget som starter klokka 14.30. Deretter holder han tale på Hamar torg under arrangementet der. Sannsynligvis går han på talerstolen en gang rundt klokka 15.30, anslår fylkessekretæren.

Deretter går turen til Tangen i Stange. - På Tangen har det vært flotte 1. mai-arrangement i mange år. I år er samfunnshuset nyrenovert, og Jonas gleder seg til å møte folkene på Tangen som avslutning på markeringen av årets 1. mai i Hedmark, forteller fylkessekretæren. Han anslår at Jonas Gahr Støre vil ankomme Tangen samfunnshus en gang mellom klokka 16.30 og 16.45.

Alle arrangementene som Jonas Gahr Støre deltar på 1. mai i år er åpne for alle, så det blir fire muligheter for å høre partilederen i forbindelse med årets 1. mai-feiring.