Også Lilleøkseth takker nei til gjenvalg

Hedmark Arbeiderpartis nestleder Bente Elin Lilleøkseth (bildet) har varslet valgkomiteen om at hun ikke ønsker gjenvalg i vervet. I går ga fylkespartiets leder Per-Gunnar Sveen samme beskjed til valgkomiteen, og dermed skal Hedmark Arbeiderparti velge både ny leder og ny nestleder på årsmøtet i mars.

bente elin ap_portretter_0311_13j8106

- Det er en tid for alt, sier Lilleøkseth. Hun har vært tillitsvalgt i Hedmark Arbeiderparti siden 1990-tallet, og har blant annet ledet kvinnebevegelsen i fylkespartiet. I 2010 ble hun valgt til leder i Hedmark Arbeiderparti, et verv hun hadde fram til årsmøtet i mars 2015.

Fra årsmøtet i mars 2015 og fram til nå har hun vært nestleder i Hedmark Arbeiderparti.

De siste syv årene har Lilleøkseth representert Hedmark i Arbeiderpartiets landsstyre. Hun har også sittet i programkomiteen som utarbeidet programforslag for Arbeiderpartiet forut for stortingsvalget i 2013.

Takker partisliterne
- Å spille på lag er viktig, og å ville gjøre hverandre bedre er enda viktigere. I smått og stort. Takk til dere alle som har bidratt til det i så måte! Takk til alle "sliterne" i organisasjonen, som koker kaffe, stiller på møter, deltar på stands og diskuterer politikk jevnt og trutt, sier Lilleøkseth.

- Noen få av oss er så heldige at vi jobber med politikk på heltid. Det hadde vi ikke gjort uten en kraftig organisasjon i ryggen. Takk for tida dere alle legger ned!

- En tid for alt
- Jeg har meddelt valgkomiteen at jeg ikke ønsker gjenvalg til styret i Hedmark Ap. Det er ikke med lett hjerte, men det er en tid for alt. Takk for tilliten som er vist meg gjennom de siste 7 årene, sier Lilleøkseth.

Lilleøkseth er 5. kandidat for Hedmark Arbeiderparti ved stortingsvalget i høst, og vil ved et godt valgresultat ha mulighet til å bli første vara til Stortinget de neste fire årene. Skulle en av Hedmark Arbeiderpartis stortingsrepresentanter ende opp med en statsrådpost i en ny Arbeiderparti-dominert regjering, vil Lilleøkseth i såfall være fast møtende stortingsrepresentant.

Og skulle det ikke ende slik ved valget i september, er Bente Elin Lilleøkseth ordfører i Løten og heltidspolitiker for Arbeiderpartiet på lokalt nivå.