Partiskolen med rekordpåmelding

- Vi nærmer oss 40 påmeldte til Partiskolen 2016. Dette er ny deltagerrekord, sier organisasjonssekretær Bjørn Jarle Røberg-Larsen i Hedmark Arbeiderparti.

original_1478640961_2661366

Fra 2013 har Hedmark Arbeiderparti årlig arrangert "Partiskolen" som et kurs- og skoleringstiltak for partimedlemmer som vil lære mer om politikk, ideologi, organisasjon og valgkamp.

Dobling fra tidligere
- Det har vært omlag 20 deltagere hvert år. Men i år er interessen langt større. Vi nærmer oss nå 40 påmeldte, sier Røberg-Larsen.

Partiskolen 2016 er planlagt over fire samlinger, der første samling er allerede lørdag 17. september med bl.a. Arbeiderpartiets nestleder Trond Giske. Tema for samlingen er "Et år til valget - samarbeid for fagligpolitisk valgkamp" og gjennomføres sammen med LO og Oppland Arbeiderparti på Lillehammer. Samling nummer to er 29. september i Elverum, der Sigbjørn Johnsen innleder om ideologi og historie. Tredje samlingen er ikke datofestet ennå, men blir i oktober eller november. Tema er "Organisasjonen Arbeiderpartiet. Hvordan skaper vi politikken vår".

Og siste samling blir på nyåret, der deltagerne på Partiskolen 2016 reiser til Oslo og besøker både Youngstorget og Stortinget. Tema er nasjonal politikk, og naturligvis også valgkampen.

Kan delta på enkeltsamlinger
- For å få diplom for deltagelse på Partiskolen 2016, må man ha vært med på tre av de fire samlingene. Den siste samlingen må være blant de samlingene man deltar på. Men om man vil kan man delta på én eller to av samlingene, sier Røberg-Larsen. - Da får man ikke diplom for å ha gjennomført skoleringen, legger han til.

Det er fremdeles mulig å melde seg på. Påmelding skjer ved å sende en epost til hedmark@arbeiderpartiet.no - og skal du rekke samlingen med Trond Giske 17. september begynner det nå å haste!